Субота, 15.12.2018, 22:33
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Переяслав-Хмельницький ЦПТО"

Меню сайту
Випадкове фото
Форма входу
Корисні посилання








Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Наші координати
08400,
Київська область,
м.Переяслав-Хмельницький,
вул.Можайська, 5.
тел.(04567)5-45-68;(04567)5-20-40
E-mail: ptu_22_phm@ukr.net
Опитування
Яка професія В ЦПТО вам подобається?
Всього відповідей: 706
Лічильник
www.reliablecounter.com
Пошук

Каталог файлів

Головна » Файли » Методичні розробки

Розробка уроку "Електронна пошта в мережі Internet"
25.02.2012, 00:38

Державний професійно-технічний навчальний заклад
 «Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти»

 

Розробка уроку 

«Електронна пошта в мережі Internet. Принципи функціонування. Електронна адреса».

 

 

                                                                            Підготувала викладач інформатики

                                                                                          та інформаційних технологій

                                                                                          Кацалап Л.М.

  

  

 

 

 

Тема програми: Глобальна мережа Internet.

Тема уроку: Електронна пошта в мережі Internet

Мета: Познайомити учнів з принципами функціонування електронної пошти, поштовими стандартами, особливостями побудови поштової адреси, ознайомитися з програмою Outlook Express, сформувати вміння роботи з папками для пошти. Розвивати логічне мислення, уважність, допитливість, сприяти формуванню  інформаційної культури учнів, уміння працювати в колективі.

Обладнання: плакати, електронна презента­ція теоретичної частини уроку, програма Outlook Express, картки-завдання, епіграф.

Норма часу: 1 година

Тип уроку: комбінований, з елементами евристичної бесіди.

 

Хід уроку

1.    Організаційна частина

ü     Привітання.

ü     Перевірка присутніх на уроці.

2. Актуалізація опорних знань учнів:

Використання карток-завдань з попередньої теми (додаток№1), ланцюжкове опитування.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

«Ну що таке, здавалось лист?
Паперу аркуш, повний літер,
Написаних комусь колись,
Перелетівший наче вітер
За день, за два на сотні верст.
Його чекають наче гостя,

Йому радіють, мов збулося

Одне з простих земних чудес…(В.Іващенко)

З тих пір, коли з'явилася писемність, люди не переставали писати один одному листи. В них вони повідомляли про новини, про радість, про смуток, виражали свої емоції та почуття. В 20-му столітті одним з винаходів стала електронна пошта. Сьогодні ми з вами розглянемо тему «Електронна пошта в мережі Internet»

4. Повідомлення нового матеріалу з елементами бесіди.

         (під час бесіди на екрані демонструється презентація – додаток №2)

Електронна пошта - спосіб відправлення й одержання повідомлень за допомогою комп'ютерної мережі (E-mail).

Одна з найстаріших підсистем Інтернет,  була створена в 1972 році Роєм Томлінсоном і призначена для пересилання повідомлень у перших розподілених мережах. Сьогодні в електронний конверт можна покласти сімейні фотографії, копію електронного малюнка і навіть короткий звуковий фрагмент. Обмежень  відносно типу інформації немає ніяких. Максимально допустимий розмір листа залежить від «розміру» вашої поштової скриньки, тобто від об’єму дискового простору, відведеного провайдером для збереження вашої пошти. Але за нормами мережного етикету розмір листа не повинен перевищувати 1 Мб.

(За допомогою схеми вчитель обговорює з учнями процес передачі  та отримання звичайного та електронного листів)

 

Кожному користувачу, що отримує доступ до Інтернету, провайдером виділяється місце на сервері під поштову скриньку та привласнюється поштова адреса. Також можна відкрити поштову скриньку на загальнодоступних web-серверах.

Спочатку нам потрібно вибрати сервер. Всі вони не однаково зручні та функціональні. Знайти адреси безкоштовних поштових серверів не складно. Один від одного вини відрізняються лише об’ємом дискового простору та шляхами доступу. Шляхів доступу всього три:

1.    Поштова скринька з доступом по WWW. Фактично ви отримуєте не скриньку, а свою сторіночку в мережі, на якій будуть публікуватися всі ваші листи. З цієї сторінки ви зможете відправляти листи. Доступ до цієї сторінки матимете тільки ви, за допомогою вашого логіна і пароля. Перевагою цього режиму є те, що для роботи вам не знадобиться додаткових програм, достатньо лише програми браузера. Доступ до своєї поштової скриньки ви зможете отримати з Інтернет-кафе, бібліотек, навчальних закладів.

2.    Доступ по протоколу POP3. Отримувати пошту з таких скриньок можна за допомогою звичайних поштових програм-наприклад, Outlook Express.

3.    Доступ по протоколу IMAP. Він передбачає вибіркове завантаження і видалення повідомлень із сервера.

Вибір власної адреси дуже відповідальна операція. Адже вам потрібна така адреса, яка б виглядала компактно, запам’ятовувалася швидко, і могла б розповісти про свого господаря.  При виборі імені ви ні в чому не обмежені, лише в одному, що дане ім’я вже зареєстроване на іншого користувача.  Наприклад, підключившись до відомого провайдера, ви не зможете зареєструвати  свою  адресу на ім’я Лариса, Іна, Катя.

Використання пробілів в адресі не застосовується, в разі необхідності для розділу слів можна використовувати знак _. Звичайно можна не зациклюватися на власному імені, а вигадати собі меженне прізвисько, наприклад «Ікс», «Агент 007». Це стиль молодіжної тусовки, яскравий та модний, але він не підходить для ділових людей.

Отже адреса  електронної пошти складається з таких частин:

<ім'я ПК>@<доменне ім'я>

Ім’я  комп’ютера відокремлюється від доменного імені за допомогою знаку @(ет). Давайте послухаємо доповідь про походження даного знаку.

Учениця. Історія знака  @ бере свій початок із середньовіччя, коли монахи – охоронці древніх знань та рукописів – займалися перекладами та переписували трактати на латині. В латині часто використовувалася приставка  ad, що в перекладі на сучасну англійську мову означає  at(на, в ) і вказує на приналежність. У шрифті, який використовували монахи, буква d мала невелики хвостик, це робило її схожою на цифру 6 у дзеркальному відображенні. Так  ad швидко перетворився на  @.

 В 15 столітті @ з’явилася знов. Іспанські купці використовували цей знак в якості міри ваги =11.52 кг.  Ця міра ваги використовувалася  для визначення ваги скоту та вина.

В епоху Відродження  @ став використовуватися для визначення ціни та вартості, а в епоху індустріальної революції став зустрічатися в бухгалтерських звітах. А потім знак опинився на клавіатурі ПК.

Коли Рей Томлінсон  розробив свою програму, він використовував клавіатуру моделі 33 Teletype, він шукав значок, який  би не зустрічався не в одному імені чи назві і який міг відділити ім’я користувача від імені комп’ютера. @ був найбільш правильним вирішенням алгоритму. Друге народження символ пережив у 80 –ті роки, коли розпочалася комп’ютерна революція.

Етимологія слова «собачка» заплутана. Вважається, що собака вона лише в українців та росіян. Корейці називають її –равликом, фіни-сплячою кішкою, венгри -черв’яком, китайці-мишенятком, шведи-булочка з корицею.

Повідомлення вчителя.  Для роботи з електронною поштою призначається програма Outlook Express. Завантажити її можна за допомогою ярлика на Робочому столі або панелі швидкого завантаження.

Вікно програми містить такі елементи:

1. Рядок заголовків-містить назву програми та кнопки керування вікном.

2. Рядок меню-містить пункти Файл, Правка, Вид, Сервис, Сообщение, Справка. Кожний пункт розкривається в підменю наступного рівня.

3. Панелі інструментів-кнопки для роботи з поштою.

4. Ліва панель - містить основні папки для роботи з поштою. Кожна із папок може бути розкрита, якщо клацнути мишею на її піктограмі.

5. Права верхня панель - відображає вміст виділеної  папки.

6. Права нижня панель –панель попереднього перегляду повідомлень.

Усі повідомлення, з якими працює користувач, зберігаються в кількох папках.

u   Вхідні – папка для одержаних листів.

u   Вихідні - папка для пошти, що підлягає відправленню;

u   Відправлені-зберігає копії листів, що відправлені;

u   Видалені-тимчасово зберігає вилучені листи, при відповідних настроюваннях очищується у разі виходу з програми.

u   Чернетки-зберігає листи, відправлення яких  відкладене

Електронний лист має таку структуру:

u              Заголовок, Текст, Підпис.

Заголовок листа :

Кому-поштова адреса одержувача;

Копія-копії тих кому надсилається копія;

Тема-короткий зміст листа.

Електронна пошта- засіб зв'язку між людьми, тому без правил ввічливості тут не обійтися. Давайте послухаємо доповідь про правила електронного листування.

Повідомлення учня.

Якщо ви звертаєтеся до кого-небудь з проханням, не забудьте сказати «будь-ласка». В той же час, якщо хтось допомагає Вам, ніколи не шкідливо сказати «Дякую».

Намагайтеся уникати фраз, що можуть послужити причиною конфлікту на релігійній, расовій чи політичній основі.

Не забувайте вказувати тему свого листа. Часто користувач орієнтується саме на тему, коли переглядає свою пошту.

Намагайтеся, щоб довжина вашого листа відповідала стилю бесіди: якщо ви просто відповідаєте на питання робіть це коротко і по суті.

Не пишіть весь текст великими буквами-його важко читати (це сприймається як крик, хоча коротке виділення використовується як посилення).

Намагайтеся не допускати граматичних помилок. Якщо ви вважаєте свої думки гідними викладу в листі, подбайте, щоб вони були викладені грамотно.

Включайте до вашого послання уривки листа, на який відповідаєте. Ваш адресат може забути зміст попереднього листа.

Не перестарайтеся в цитуванні попередніх послань. Дуже неприємно отримувати назад власний лист на п’ятьох сторінках з маленькою припискою типу «я згодна» наприкінці.

Якщо можете використовуйте підпис. Він повинен ідентифікувати Вас і містити дані про додаткові  канали зв’язку.

Висловлювання на політичну тему можуть роздратувати деяких людей. В той же час короткий жарт тільки підніме настрій.

Електронна пошта позбавлена можливості жестикуляції. В Інтернеті використовують смайлики. Правильне використання смайликів здатне додати Вашому листу живий характер і навіть замінити жестикуляцію.

Пам’ятайте, що e-maіl - засіб зв'язку з живими людьми. Перед тим, як послати лист, прочитайте його уважно ще раз і поставте себе на місце одержувача.

Вчитель. Для зразка я хочу зачитати вам лист.

Добрий день, Машо!

Нарешті пишу тобі листа. Вільного часу практично немає. Почав вивчати інформатику і я весь час біля комп’ютера. Вивчу інформатику і малюватиму для тебе квіти. Таких у природі не існує, вони є лише в моїй уяві. Я пересилатиму їх тобі по комп’ютерній мережі. Я поки що сам ще її не знаю, але чув, що це чудова річ. А коли приїду до тебе привезу букет справжніх квітів запашних і чудових.

Пиши, чекаю. До побачення.

На згадку про урок візьміть собі смайлики « Я на уроці інформатики!»

 

5. Закріплення нового матеріалу.

Відповідь учнів за тестовими завданнями (додаток №3)

 

6. Домашнє завдання.

1. Руденко В.Д., Макарчук О.М., Патланжоглу М.О. Курс інформатики-К.; Фенікс, 2001, стор.357-363.

2. Конспект.

Категорія: Методичні розробки | Додав: ЦПТО
Переглядів: 2123 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0