Четвер, 21.06.2018, 15:07
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

ДПТНЗ "Переяслав-Хмельницький ЦПТО"

Меню сайту
Випадкове фото
Форма входу
Корисні посилання








Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Наші координати
08400,
Київська область,
м.Переяслав-Хмельницький,
вул.Можайська, 5.
тел.5-45-68;5-20-40
E-mail: ptu_22_phm@ukr.net
Опитування
Яка професія В ЦПТО вам подобається?
Всього відповідей: 710
Лічильник
www.reliablecounter.com
Пошук

Каталог файлів

Головна » Файли » Методичні розробки

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД ТУРНІР КМІТЛИВИХ МАТЕМАТИКІВ
18.02.2015, 20:55

ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД

ТУРНІР КМІТЛИВИХ МАТЕМАТИКІВ

 

Математичні здібності визначаються двома основними рисами: умінням мислити логічно і умінням мислити нешаблонно.

В. І. Шевченко

Мета: розвивати логічне мислення, кмітливість, винахідливість у нестандартних ситуаціях, прищеплювати цікавість до математики, її історії, навчити грамотно висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору, виховувати цілеспрямованість і впевненість у собі.

Обладнання: комп'ютер, магнітні дошки картки із завданнями, ембле­ми команд.

Хід гри

У грі беруть участь дві команди, сформовані з учнів груп І курсу.

1-й ведучий. Добрий вечір, дорогі гості!

2-й   ведучий.   Добрий   вечір,   шановні уболівальники!

1-й ведучий. Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби веселих і винахідливих математиків з команд...

1-й ведучий. Багато залежить і від вас, шановні уболівальники, від того, наскільки активними ви будете...

2-й ведучий. ...і наскільки успішно виступите змаганнях уболівальників.

1-й ведучий. А зараз дозвольте представити Раду мудрих, яка буде оцінювати команди за 10-бальною шкалою:

2-й    ведучий.     Дорофеева О. І., Стась В. М.,  Хасаншина А. І.

1 ведучий. Перший конкурс - Привітання. Для участі в ньому першими запрошується команда «Веселі Архімеди»

Привітання команд

 

І команда.

Всіх, хто учить математику,

Всіх, хто навчає математиці,

Всіх, хто любить математику,

Всіх, хто ще не любить, але сьогодні точно полюбить математику

Вітає команда „Веселі Архімеди"

(Команда виконує пеню на музику О. Пахмутова,Хорошие девчата":)

Хорошие девчата,

 Заветные подруги,

-Приветствуем, ребята,

Всех присутствующих здесь!

Вы только посмотрите,

Болельщики как наши

Голосами своими

Поддерживают нас!

Судьбе своей навстречу

Идём мы без оглядки,

Жури не подведет нас,

Мы везде найдем друзей.

Умней и справедливей,

Добрее и мудрее

Не найти в целом мире

Таких учителей !

 Соперникам - мальчишкам

Сказать хотим мы прямо:

Умнее «Архимедов»

Вам команды не сыскать!

Скажите нам, ребята,

Скажите откровенно,

Было б скучно, наверно,

На свете без девчат!

Математика - це найпрекрасніша, найкорисніша для людини наука. Справжній математик - це щирий ентузіаст. Без ентузіазму немає математики!

До різних ми наук охочі.

Нехай ведуть нас до вершин,

А зараз ми сказати хочем:

«Наш математиці – уклін!»

(Звучить пісня на музику І. Зубкова „Влюблённый и безумно одинокий":)

Полезней математики

Науки не сыскать вам ,

 -Серьезно говорим мы всем об этом.

Хоть сложная, но нужная,

Порою даже нудная,

Но алгебра - важнейший из предметов !

Учу предмет уж много лет,

Учу не зная горя,

Зато теперь мне многое понятно.

Теперь я знаю функции,

Умею строить графики.

«12» получать всегда приятно !

И физику, и лирику,

Электрику, и повару

Нельзя нам обойтись без вычислений.

Хоть много разных есть наук

 На этом белом свете,

Но славим мы науку поколений !

ІІ-га команда.

Наш девіз:

Вчитись нелегко буває,

Та наука завжди хороша.

Кожна в світі людина знає,

Що знання - то найлегша, найцінніша ноша.

Добрий вечір, шановні суперники, гості, журі, всі присутні в цьому залі. Любе журі, відтоді як ви опустили перпендикуляр на площину наших сердець, ми не можемо знайти радіус, щоб описати свої почуття. Ніяка таблиця логарифмів не може перелічити поривів наших зацікавлених душ.

Просимо і благаємо вас, не будьте такими гордими і самовпевненими і підкоріться закону всесвітнього тяжіння. Тобто притуліться до наших думок під кутом альфа. І нехай сьогодні зросте любов до математики всіх присутніх у цьому залі, нехай прямують до нескінченності наші знання. І нехай множиться сміх!

(Команда виконує частівки:)

Математику любив,

Усі формули зубрив,

А дзвінок як пролунав,

Я усе позабував!

Подивіться на журі –

Всі відомі вчителі.

Нас підтримує весь зал –

Хай журі підвищить бал !

А суперницям прекрасним

Скажемо відверто,

Що до перемоги йти

Будемо ми вперто !

Я на підсумки спізнився,

Та була причина –

Ковалевські мені снилась,

Як моя дружина !

 Алгебру потрібно вчити,

Щоб не зміг вас обдурити

 Ані хлопець-молодець,

Ані хитрий продавець !

Ми вам хочем побажати

Радості й удачі,

З легкістю розв'язуйте

Будь-які задачі!!!

Слово журі. (Максимальна оцінка — 10 балів).

II. Розумова розминка

1-й ведучий. Змагання команд лише почалося. Попереду в них ще багато хвилювань і труднощів. Щоб підготувати гравців до важких ви­пробувань, ми вирішили провести розумову розминку команд.

2-й ведучий. Ми ставитимемо командам 10 запитань, на які через ЗО секунд вони повинні відповісти. За кожну правильну відповідь команда дістає 2 очки.

1-й ведучий. Не хвилюйтесь, якщо ви не знаєте, як правильно відповісти на поставлене запитання. Якщо ви виявите кмітливість, журі теж це оцінить.

Запитання для команд:

I етап

1. Яке найбільше число можна записати за допомогою трьох 2 ?   (222)

2. Чи   можна   між   написаними   поряд   цифрами   2   та   3   поставити
математичний знак, щоб отримати число більше 2, але менше 3 ? (2,3)

3. Хто з давньогрецьких математиків був переможцем кулачних боїв ?
(Піфагор)

4. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат стало в
будинку? (5)

5. Двоє учнів йшло в ПТУ, назустріч їм - троє. Скільки учнів йшло в ПТУ ? (2)

6. Багато алгебраїчних кривих носять імена тих, хто їх відкрив. Якої
кривої не існує в математиці: локон Аньєзі, троянда Паскаля, Декартів
лист, спіраль Архімеда? (троянда Паскаля)

7. В центрі Будапешту стоїть пам'ятник числу. Якому?    (0)

8. Який  кут утворюють годинна і хвилинна стрілки, якщо годинник
показує 3 год ?   (прямий)

9. Чому дорівнює 1 пуд ?   (16 кг)

10.  У касира є купюри по 5 і 10 грн. Скількома способами він може дати
здачу 50 грн ? (6 способів: 10x5, 5x10, 5x2+10x4, 5x4+10x3, 5x6+10x2,
5x8+10).

II етап

Віриш чи не віриш ?

1.    Що Шарль Перро, автор „Червоної Шапочки", написав казку „Кохання
циркуля і лінійки" ?   (Так)

2.    Що Наполеон Бонапарт писав математичні роботи ? (Так, відома
задача Наполеона)

3.    Що Л. М. Толстой, автор „Війни і миру", був автором підручника з
математики ? (Так)

4. Що одна з мов програмування названа „Ада" на честь Ади Байрон,
дочки відомого англійського поета ? (Так)

5. Що будь-який прямокутний трикутник називається єгипетським ? (Ні)

6.    Що в основі всіх сучасних підручників з геометрії лежать відомі
„Начала" Евкліда, написані в ІУст. до н. е. (Так)

7. Що Піфагор брав участь в кулачному бої на 58 Олімпійських іграх ?
(Так, він був чемпіоном у цьому виді спорту)

8. Що Фалес був болільником і помер на трибуні Олімпійського стадіону
під час бою Піфагора ? (Так)

9. Що слово „піраміда" в буквальному перекладі означає „соснова шишка"? (Ні, „соснова шишка" означає „конус")

10.  Що англійська королева, прочитавши казку Льюїса Керрола „Аліса в країні Чудес", так захопилася нею, що наказала доставити всі його
книжки ? (Так, але була дуже розчарована, там виявились одні лише
формули)

Слово журі.

1-й ведучий  Мовою математики є формули.

2-й ведучий От ми зараз і перевіримо, наскільки досконало ви володієте цією мовою. За час, поки гратиме музика командам доведеться пригадати всі формули з математики, які ви коли-небудь вчили.

Слово журі

1-й ведучий. Так, формули - це мова математики. Але давайте, не дивлячись ні на що, не будемо забувати, якою мовою спілкуємось ми з вами. Бо в ній - мудрість віків і пам'ять тисячоліть, які переходять з покоління до покоління.

2-й ведучий. Тож зараз ми пропонуємо нашим командам згадати прислів'я та приказки з числівниками.

Слово журі.

1-й ведучий. Говорять, що гра в доміно прийшла до нас чи то від індусів, чи то від древніх греків. Ця гра дозволялась в католицьких монастирях та релігійних общинах. Коли починалась гра, її учасники говорили "ЬепеоЧсаггшз Оотіпо" чи "Оотіпо дгайаз", що означало „восхвалимо Господа" чи „благодаріння Господу". Так і з'явилась назва „Доміно".

2-й ведучий. Але зараз не про це. Зараз кожна команда отримає завдання з кісточками доміно.

Скласти 3 квадрати з 4 кісточки доміно:

  • (1-4, 3-6, 2-2, 5-3) ;
  • (6-1, 4-4, 2-3, 5-2);
  • (6-6, 5-5, 5-6, 4-6) ;

так, щоб по периметру кожного квадрата суми очків вждовж кожної сторони були однаковими.

Слово журі.

1-й ведучий. Конкурс капітанів ми назвали „Зрозумій мене". Капітан за 1 хвилину повинен буде пояснити своїй команді 10 картинок, які він бачитиме на екрані комп'ютера.

2- й ведучий. Можна користуватись мімікою, жестами, всіма словами, крім того, яке означає зображений предмет. Кожна правильна відповідь - 1 бал.

Слово журі.

1-й ведучий. Шановні вболівальники, настала ваша черга поборотись за перемогу своєї команди.

2-й ведучий. Просимо по двоє вболівальників від кожної з команд вийти на сцену. Вам доведеться по черзі наспівати пісні з числами.

Слово журі.

1-й ведучий Ось що сказав про математику відомий угорський поет: „Якби я народився музикантом, я б мріяв перебороти звуки світу за допомогою стрімких звуків. Якби я народився архітектором, я б будував людям не будинки, а домашній затишок. Але оскільки я поет, я хотів би так же чітко і ясно говорити мовою слів, як математики говорять мовою цифр."

2-й ведучий А Едгар По сказав так: ''Чим математичніший дар поета -тим він талановитіший". Наш останній конкурс присвячений саме поезії. Команди представлять на ваш суд, шановне журі, вірші про царицю всіх наук -математику.

Вірш про математику команди „Веселі Архімеди":

Є наука, що розум приводить

У порядок ясний і чіткий,

Нам вона теореми доводить,

Що поєднують формул рядки.

Математику всі ви впізнали,

Від людей всіх їй честь і хвала,

Також всім, хто її підкоряли,

Промовляєм подяки слова.

Скільки ще теорем невідкритих

 І задач нерозв'язаних є!

Хай живе математика в світі

І для розуму думки дає!

Глибина і абстракції сила,

Розрахунок в задачах стрункий,

Строга логіка, виклад красивий

Математиків ваблять віки.

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці у недра земної кори

Математика всіх закликає:

«Ти міркуй, фантазуй і твори!»

Вірш про математику команди „Блискавка ":

І сувора, й солов'їна математики країна.

Праця тут іде завзята, вмій лиш спритно рахувати.

Вмій ділити, віднімати, множить швидко й додавати.

Вмій кмітливо все збагнути, першим в відповіді бути.

На сторінці, що розкрили, жовті дині там ділили.

На сторінці 50 множать білих поросят.

Ну, а ці задачі скажуть, п'ять слонів, як треба зважить.

Скільки важить кожний слон?

Кожен важить 8 тонн.

Тут також нам не пройти: скільки важить три кити?

Скільки важить кожний кит, що прожив немало літ?

Треба знати все до ладу: скільки дітям шоколаду,

Скільки треба ясел, шкіл для великих міст і сіл.

Числа можеш прочитати, і про все на світі знати.

Скільки коксу домнам треба й про політ космічний в небо.

Й скільки зір дрібних, як просо і веснянок є на носі.

Все умій ти розв'язати, про просте й складне сказати.

Наш девіз - усе узнати, вміти добре рахувати.

Виростаймо ж і у путь хай знання із нами йдуть !

Нам цікаво спритно, вміло працювати, рахувати

Додавати греблі рік. А пустині віднімати.

Множить скрізь сади і школи, і міста, й нові будови,

І високі врожаї, і уквітчані гаї. Ну, а потім в результаті

Все як слід підсумувати й розділити на усіх

І багатство й щедрий сміх.

Журі оголошує переможців та вручає учасникам нагороди.

 

 

 

Категорія: Методичні розробки | Додав: ЦПТО
Переглядів: 739 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0