Субота, 17.11.2018, 12:34
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Меню сайту
Випадкове фото
Форма входу
Корисні посилання








Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Наші координати
08400,
Київська область,
м.Переяслав-Хмельницький,
вул.Можайська, 5.
тел.(04567)5-45-68;(04567)5-20-40
E-mail: ptu_22_phm@ukr.net
Опитування
Яка професія В ЦПТО вам подобається?
Всього відповідей: 698
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Лічильник
www.reliablecounter.com
Пошук

Про професію

Історія професії

Першу парову машину у 1769 році створив французький інженер Нікола-Жозефе Кюньо. Людину яка керувала машиною і одночасно топила паровий котел, називали шофером. Ця машина розвивала 7 кілометрів на годину.

В Росії перший автомобіль з’явився в 1895 році. В наш час водій автотранспорту – масова професія, так як автомобіль став незамінним не лише у всіх сферах людської діяльності, але і в умовах індивідуального бізнесу.

Історія створення першого українського автомобіля почалась в Одесі, а саме в механічній майстерні інженера В.Н. Стасюлевича. В 1909 році, на основі закордонної вантажівки, інженером Стасюлевичем був побудований перший на території сучасної України — автобус. Даний автобус мав дуже великий радіатор. Наступним автомобілем стала вантажівка «Україна-4», вона була випущена на початку листопада 1931 року у Харківському автоскладальному заводі. Всього виготовили дві такі машини. Вони зайняли невелике приміщення цеху так, що довелося зламати стіни, щоб вони змогли виїхати «на люди». Обидві машини було зроблено з вітчизняних матеріалів і не просто зібрані, а саме зроблені.

Вантажівка мала потужність 70 кінських сил, максимальну швидкість — 70 км/год. і вантажопідйомність в 4 тонни. 7 листопада 1931 року обидві вантажівки взяли участь в святковій демонстрації трудящих столиці України — міста Харкова. Надалі ці автомобілі показували свої робочі якості в найважчих умовах.

Перший електромобіль був виготовлений у Києві в 1935 році автовідділом Головдортрансу. Це був 4-х містний автомобіль, кузов виготовили з алюмінію, а колеса були підвішені на незалежних пневмобалонах. Автомобіль був лише експериментальною моделлю і не увійшов у серійне виробництво.

Ще одну експериментальну модель автомобіля зробила група ентузіастів під керівництвом Л.Д. Ковальова в 1935—1936 роках. Авто розроблялося в Запоріжжі і мало незалежну гідропневматичну підвіску всіх коліс.

 В сучасний час транспортний засіб є невід'ємною частиною нашого життя. Важко собі уявити існування людей без транспортних засобів. Транспорт є складовою частиною будь-якого виробництва, забезпечуючи вантажні перевезення, необхідний для переміщення людей.

Автомобільна галузь постійно розвивається і удосконалюються так само, як і самі транспортні засоби: збільшується їх вантажопідйомність і пасажиромісткість, надійність і комфортабельність, підвищуються експлуатаційна швидкість та інші показники. Сьогодні в Україні експлуатується близько 8,2 мільйонів автомобілів.

Водій автотранспортного засобу повинен знати:

Ø               законодавство України про автомобільний транспорт і дорожній рух;

Ø               правила дорожнього руху;

Ø               правила перевезення вантажів (в т.ч.  небезпечних, великовагових, негабаритних);

Ø               порядок і умови перевезення пасажирів і багажу;

Ø               призначення, розташування, будову, принцип дії агрегатів, складових одиниць, механізмів і систем автотранспортних засобів категорії та правила їх технічної експлуатації;

Ø               будову, правила експлуатації і технічного обслуговування причепів;

Ø               основи керування автотранспортними засобами;

Ø               можливі причини дорожньо-транспортних пригод та способи їх попередження;

Ø               характер впливу природних умов (дощ, туман, ожеледиця та ін.) на безпеку руху;

Ø               несправності, що виникають в процесі експлуатації автотранспортних засобів, способи їх виявлення і усунення;

Ø               порядок проведення технічного обслуговування;

Ø               правила безпечного ведення робіт, протипожежної безпеки та санітарії під час технічного обслуговування автотранспортного засобу та при роботі на лінії;

Ø               особливості користування експлуатаційними матеріалами (паливо, мастила, електроліт та інше);

Ø               правила зберігання автотранспортних засобів на відкритій стоянці і в гаражі;

Ø               правила надання першої допомоги потерпілим під час дорожньо-транспортних пригод;

Ø               правові основи і відповідальність за порушення правил дорожнього руху, правил експлуатації автотранспортного засобу, завдання матеріальної шкоди та шкоди навколишньому середовищу.

Водій автотранспортного засобу повинен вміти:

Ø               керувати  автомобільними транспортними засобами за різних дорожніх умов;

Ø               виконувати вимоги правил дорожнього руху, правил перевезень вантажів, пасажирів та багажу;

Ø               забезпечувати належний технічний стан автотранспортного засобу;

Ø               керувати спеціальним обладнанням, яке встановлене на цих автотранспортних засобах;

Ø               буксирувати автопричіп;

Ø               перевіряти технічний стан автотранспортного засобу перед виїздом на лінію та після повернення з рейсу;

Ø               забезпечувати справність обладнання автотранспортного засобу відповідно до вимог стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху і охорони навколишнього середовища;

Ø               виконувати роботи з щоденного технічного обслуговування автотранспортного засобу;

Ø               подавати автотранспортний засіб для навантаження та розвантаження;

Ø               контролювати правильність завантаження, розміщення та кріплення вантажів ( у тому числі – небезпечних, великовагових, негабаритних) у кузові;

Ø               усувати технічні несправності, які виникають під час роботи  на лінії і не потребують розбирання головних механізмів;

Ø               виконувати регулювальні роботи;

Ø               заправляти автотранспортні засоби паливом та іншими експлуатаційними матеріалами;

Ø               оформлювати дорожню документацію;

Ø               надавати першу медичну допомогу потерпілим під час дорожньо-транспортної пригоди.

Вимоги до індивідуальних особливостей фахівця

Водій, крім хорошого здоров’я, повинен мати відповідні якості, які є визначальними у його професії. Увага – одна з найважливіших якостей водія. В процесі роботи напрямок уваги змінюється: вона зосереджена то на засобах керування, то на сприйнятті ситуації на дорозі, або на тому та іншому одночасно. Ось чому вміння розподіляти увагу професійно важливе для водія. Йому необхідно мати також хорошу пам’ять, особливо м’язево-рухову. Водій повинен вміти логічно мислити. Це особливо важливо в період, коли людина вчиться керувати машиною. Важливо також, щоб водій мав і хорошу зоровооперативну пам’ять, що дозволяє орієнтуватися в дорозі, економити час для пошуку оптимального маршруту. Дуже велике значення для водія має реакція – зворотна дія на ускладнення ситуації руху, а також вміння володіти собою.

Діяльність водія пов’язана з великим нервовим напруженням і вимагає особливої волі та вміння керувати своїми почуттями. Зберігаючи контроль над собою в критичних ситуаціях, проявляючи кмітливість, вольова людина здатна активізувати психічну діяльність, перебороти труднощі, перемогти страх і в результаті прийняти єдине правильне рішення і уникнути дорожньо-транспортної пригоди.

Тому водій повинен мати такі основні якості як:

фізичне й психологічне здоров'я;

швидка й чітка рухова реакція;

стійкість до монотонних дій;

гарна зорова пам'ять;

уміння концентрувати й перемикати увагу;

здатність розрізняти кольори;

рішучість, сміливість;

витримка;

емоційна стійкість.

Перспективи зайнятості

Оскільки автомобільна галузь - система, що розвивається, вона постійно вимагає молодих фахівців. Будь-яка молода людина після закінчення  професійно-технічного навчального закладу, може бути упевнена, що вона знайде собі місце роботи  відповідно до своїх бажань та прагнень.       

  Водії працюють у сфері пасажирських або вантажних транспортних перевезень. Цих працівників потребують автотранспортні, промислові підприємства, сільського- сподарська галузь, сфера послуг.

Працюючи водієм, можна підвищувати свій тарифний розряд. За бажанням можна отримати вищу освіту за фахом «Експлуатація транспортних засобів».

В сучасних складних життєвих обставинах, досягнувши певного рівня професійної майстерності і життєвого досвіду, водій може вирішити працювати на себе. Наприклад, він може організувати комерційний таксопарк для приватного перевезення пасажирів. При виборі даного напряму кар'єри рекомендується розвивати підприємницькі уміння, додатково освоювати такі професії, як менеджер проекту, підприємець.