Вівторок, 17.07.2018, 16:00
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Меню сайту
Випадкове фото
Форма входу
Корисні посилання








Національна гаряча лінія
Національна дитяча гаряча лінія
Наші координати
08400,
Київська область,
м.Переяслав-Хмельницький,
вул.Можайська, 5.
тел.5-45-68;5-20-40
E-mail: ptu_22_phm@ukr.net
Опитування
Яка професія В ЦПТО вам подобається?
Всього відповідей: 721
Календар
«  Липень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Лічильник
www.reliablecounter.com
Пошук

Перше засідання

Тренінгове заняття «Я обрав найкращу професію»

 

Притча про мудрого вчителя

 В.О.Сухомлинський

      Був учитель немічний та худий. Життя залишило багато зморшок на його обличчі. Але очі вчителя, як і раніше блищали світлом і чистотою, сила випромінювалась з них.
І були в нього три учні. Молоді вони були та любили життя. Усе, що знав, передав їм учитель. Коли прийшов час їм іти, він сказав: «Я навчав вас багато років. Ось шлях. Він веде до селища. Я вже старий і не піду з вами. До того ж я знаю кожний камінь цього шляху. Через три доби ви повернетесь до мене і розкажете, що саме знайшли в кінці шляху».
      Пройшло три доби. Прийшов перший учень. «Мене ласкаво зустріли, - сказав він, - називали мене вчителем, дивувалися моїм знанням, щедро пригощали в кожній хаті.» «А якого ж кольору очі у дітей цього селища?»- спитав учитель. «Не знаю, бо в перший день я випив стільки прекрасного , духмяного вина, що всі очі здавалися мені однаковими». «Повертайся назад у селище,- сказав старий, - ти ще зможеш оволодіти ремеслами, але вчителем ти не станеш ніколи».
Повернувся до вчителя другий учень. «Я був вражений красою жінок у селищі, - промовив він, - проте, є там одна краща за всіх у світі, я готовий до будь-якої жертви заради неї». І сказав тоді йому учитель: «Ти будеш люблячим чоловіком, ти станеш гідним батьком, але вчителем ти не станеш ніколи.»
І побачивши третього учня, спокійно дивився на нього учитель, як дивляться люди, які вже дізналися про каміння шляху великого, на тих, хто лише вступає на цю путь. «Я дізнався, що діти бувають голодні, - вимовив юнак ледве чутно. –Я дізнався, як вони плачуть, і як важко відкрити їхні серця. Біль і тривога оселилися в моїй душі. Я нічого не знаю. Я знову твій учень». Але обійнявши юнака, учитель сказав: «Ти вже не учень. Ти - УЧИТЕЛЬ!»

    Отож, шановні колеги, сьогодні на нашому занятті ми поговоримо про особливості професії вчителя. Адже, тисячі професій народжуються і вмирають. Та серед всіх професій є вічна - учительська: вона початок усіх професій. Змінюються умови й засоби навчання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною.

Щоб наша робота була ефективною і результативною, ми маємо прийняти правила. Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник сьогоднішнього засідання:

- міг відверто висловлюватись свої почуття й погляди;

- не боявся стати об’єктом глузувань та критики;

- був упевнений у тому, що все, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;

- одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.

Правила:

  •  бути позитивними;
  •  говорити по черзі;
  •  бути активними;
  •  слухати й чути кожного;
  •  толерантно ставитись один до одного;
  •  бути пунктуальними;
  •  діяти за принципом «тут і зараз».

Чи приймаємо ми ці правила?

Вправа «Дерево очікувань»

(Роздати учасникам заздалегідь приготовлені картки у вигляді квітів та запропонувати записати на них свої очікування від даного заняття. Кожен учасник озвучує свої сподівання і закріплює їх у вигляді цвіту на дереві знань.)

Школа сучасного педагога розрахована на п’ять засідань. Кожного тижня буде відбуватися по одному засіданню. Ми з Аліною Вадимівною прикладемо максимум зусиль, щоб час що ви проведете з нами був для вас корисним і цікавим. В свою чергу ми пропонуємо вам  подумати і записати на листочках свої очікування від занять. Листочки ми зробили у вигляді квітів і розмістимо їх на нашому дереві. Дереві очікувань.

 

Вправа - привітання «Мій колега про мене б сказав...»

Ми добре знаємо один одного, адже не один рік працюємо на спільну справу – навчання і виховання наших учнів. Та пропоную вам побачити один одного з іншого боку. Подумайте і скажіть щось цікаве про себе, починаючи свою розповідь словами «Мій колега про мене сказав би …»

Дякую вам за вашу відвертість і щирість.

Подальшу нашу роботу ми продовжимо в групах. Коли ви заходили до бібліотеки ми за допомогою кольорів розприділили вас на три групи: професіонали, творці, однодумці. Це зовсім не випадково, адже перші букви цих слів складають абревіатуру ПТО. Так у нас утворилися три чудові групи.

 

Вправа «Акваріум».

Перше завдання яке пропонуємо, це прочитати запропоновані питання, обговорити їх, дійти до спільного рішення і озвучити його.

 (кожній групі роздається одна ситуація)

1.Якими основними компетентностями мають володіти наші учні після закінчення Центру, щоб бути успішними у ХХІ столітті?

2.Що сприяє вдалому проведенню уроку?

3.Назвіть найважливіші якості вчителя, що сприяють його успішній творчій діяльності.

Запитання для обговорення:

Чи погоджуєтеся ви з думкою групи?

Чи була ця думка достатньо доведеною?

Який із аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?

Вправа «Педагогічна майстерність»

Педагог з досвідом, молодий педагог, педагог початківець. Не дивлячись на кількість років нашої педагогічної діяльності в кожного з нас виникали такі ситуації які важко передбачити. Пропоную вам сформулювати і записати на аркуші паперу найбільш непередбачувану ситуацію, що виникла у вашій роботі з учнями. Потім ми обміняємося цими аркушами між групами. І ваші колеги дадуть поради, як краще вирішити це питання. Поради мають бути конкретними і дієвими.

Вправа «Моє бачення творчого вчителя»

Творчий вчитель своїм прикладом спонукає до творчості учнів. Творчий вчитель вносить новизну, оригінальність у свою щоденну роботу. Як наслідок: розкутість учнів, розширення їх творчої уяви, формування творчих якостей. А головне краще засвоєння нового матеріалу.

А які на вашу думку якості притаманні творчому вчителю? Пропоную вам, протягом п’яти хвилин до кожної літери слова «творчість» дібрати якості, які, притаманні творчому вчителю.

(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «творчість»)

Наприклад:

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…

В – винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий, відповідальний…

Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний …

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний…

І – ініціативний, інтелігентний, інтелектуальний…

С – самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…

Т – товариський, турботливий, тактовний…

Ь

Вправа «Рука допомоги»

У професійній діяльності будь-якої людини бувають складні ситуації, труднощі, непорозуміння. І тут важливою є допомога та підтримка досвідчених колег. Не слід замикатися у собі, залишатися сам на сам з проблемою, потрібно знати, що у колективі є люди, котрі завжди радо прийдуть на допомогу, нададуть консультацію, мудру пораду, підтримають. Я більше чим впевнена в тому, що у кожного з вас є така людина. Пропонуємо вам взяти таку символічну руку допомоги і написати ту людину до якої ви можете звернутися в будь-якій ситуації, і з будь-яким питанням.

Учасникам роздають картки у вигляді «руки допомоги» на яких пропонують записати прізвища та імена тих колег, до яких вони найчастіше звертаються за професійною допомогою. Результати вправи озвучуються. Картки з іменами , які повторюються кілька разів (більше 3-5) закріплюються навколо «дерева пізнання»( як символ праці на ниві знань)

 

Вправа “Поле вражень”

Дякую усім учасникам за сумлінну працю, відкритість. Пропоную вам поділитися своїми враженями.

Учасники отримують завдання на картках і продовжують твердження:
- мені найбільше сподобалося...

- мені запам’яталося...

- повчальним для мене було...

- мене вразило...

- мене засмутило...

- мені не сподобалося...

- я була\був розчарована...

- варто було б...

- новим для мене було...

- недоречним було....

- мене дратувало...

- найбільш позитивним для мене було

Зичу вам гарного настрою, плідної праці, вчасної гідної зарплатні, та взагалі всього того, що ви самі собі бажаєте, щоб усе справдилося та збулося.

Методична збірка "Інноваційна майстерня педагога"