МЕТОДИЧНИЙ ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
Тема проекту «Трипільська культура – джерело професійної майстерності».
Найменування закладу професійно-технічної освіти |
ДПТНЗ «Переяслав-Хмельницький центр професійно-технічної освіти» |
Прізвище, ім’я, по-батькові керівника проекту (педагогічного працівника), посада |
Слюсар Ірина Володимирівна (заступник директора з НВР) Степаненко Аліна Вадимівна (методист) Юрченко Тетяна Володимирівна (методист) |
Курс, група, майбутня професія учасників проекту |
Група №1/2 «Кравець, вишивальник» Група №5/6 «Кравець, вишивальник» Група №7/8 «Кравець, вишивальник» Группа №1 «Оператор комп'ютерного набору, адміністратор» |
Прізвища, ім’я, по-батькові учасників проекту (учнів) |
|
№ з/п |
Основні засади діяльності |
Короткий зміст основних засад діяльності |
|
11 |
Загальні положення |
Проект створювався і проводився відповідно до плану роботи Навчально-методичного кабінету професійно-технічної освіти у Київській області |
|
2 |
Актуальність |
Показати багатогранність Трипільської культури, яка безпосередньо пов’язана з українським народом і займає важливе місце в історії України. А головне відтворити Трипільську культуру через професію «Кравець, вишивальник» та «Оператор комп’ютерного набору, адміністратор». |
|
3 |
Значущість
|
соціальна |
Відкрити для учнів загадковий світ Трипільської культури, виховати повагу до народних традицій і звичаїв. Показати роль Трипільської культури в подальшому розвитку українського народу, адже вони їх винаходи, звичаї і традиції використовуються і сьогодні та нагадують про тісний зв’язок трипільської цивілізації з українцями. |
практична |
Даний проект дає можливість поетапного вивчення і дослідження Трипільської культури, Напрацьовані матеріали можуть бути використанні в подальшій роботі дослідження Трипільської культури і презентації її багатства та значення на виставках та конференціях. |
||
4 |
Навчальні предмети, що інтегруються в проекті |
. ----- |
|
5 |
Мета проекту |
Виховати в учнів повагу до традицій свого народу, сформувати національну свідомість, прищепити любов до рідної землі та свого роду, шанобливе ставлення до культури, спадщини, народних традицій і звичаїв. |
|
6 |
Завдання проекту |
- вивчити побут, життя та вірування трипільців, - дослідити, яке значення трипільці вкладали у знаки-символи. - вивчити таємничі Трипільські символи-знаки, які зображені на посуді, статуетках, одязі, прикрасах - створення панно з символами Трипільської культури - створення учнівського блогу «Трипільський всесвіт України» - створення колекції Трипільського одягу |
|
7 |
Учасники проекту |
Ковтун Н.О., Ганжа Н.В, Герасько К.В, Узенюк О.П., Сидорець М.П., Радіоненко Ю.А., Кацалап Л.М. |
|
8 |
Строки виконання проекту |
2017-2018 н.р. |
|
9 |
Етапи реалізації проекту |
І етап «Відкрий для себе Трипільський всесвіт» (ознайомлення, зацікавлення) Мета: формувати в учнів уявлення про господарство, ремесла, побут та культуру давніх землеробських племен, які проживали на території майже всієї Правобережної та частково Лівобережної України 7-5 тисяч років тому. Реалізація: екскурсії до музею Трипільської культури м. Переяслав-Хмельницького, де представлено більше 500 артефактів, які походять з пам’яток більшості регіонів розповсюдження Трипільської культури. Терміни реалізації: вересень-жовтень 2017 рік. Учасники: учні навчального закладу. Результат: учні ознайомилися з системою обробітку землі у мідному віці. Мали змогу побачити перші культурні злаки, кістяні й рогові мотики, рало для обробітку ґрунту, реконструкції кам’яних серпів для збору урожаю та зернотерки для обмолоту збіжжя. Сформували уявлення про ремесла та промисли тисячолітньої минувшини, оглянувши ткацькі пряслиця, грузила-відтяжки для вертикального ткацького верстату та рідкісні знахідки – відбитки тканин на денцях глиняного посуду. ІІ етап «Загадковий світ символів Трипільської культури» (вивчення, дослідження) Мета: дослідити значення символів-знаків трипiльцiв, відкрити їх світогляд. З’ясувати, що ж пошановували, i кого задобрювали трипільці, якi сакральнi об’єкти найчастiше зафiксованi у їхнiй орнаментицi. Терміни реалізації: жовтень 2017 рік. Учасники: викладач спеціальних предметів Ковтун Наталія Олексіївна, учні групи №1/2. Реалізація: відкритий захід під назвою «Символи Трипільської культури». Результат: створення панно, на якому зображені символи Трипілля і методичного посібника «Символи Трипільської культури». ІІІ етап «Оператори ПК про Трипільський всесвіт України» (висвітлення, поширення) Мета: відкрити для учнів загадковий світ Трипільської культури, виховати повагу до народних традицій і звичаїв. А також продемонструвати можливості програм Microsoft Office, при демонстрації та поширення опрацьованого матеріалу про Трипільську культуру. Терміни реалізації: жовтень 2017 рік. Учасники: викладач спеціальних предметів Кацалап Лариса Миколаївна, учні групи №1. Результат: створення власноруч учнями газет, буклетів, презентацій, відео а також учнівського блогу за адресою https://grupa1ptu.blogspot.com ІV етап «Таємнича краса і розум Трипільського символу» (втілення, відтворення) Мета: втілити всі отриманні знання в результаті попередніх досліджень в життя. Учасники: заступник директора з НВР Слюсар Ірина Володимирівна, старший майстер Радіоненко Юлія Анатоліївна, майстри виробничого навчання Ганжа Н.В., Герасько К.В., Сидорець М.П.. Узенюк О.П. та учні, що навчаються за професією «Кравець, вишивальник». Результат: створення колекції Трипільського одягу. |
|
10 |
Форма продукту проектної діяльності |
Панно, на якому зображені символи Трипілля, методичний посібник «Символи Трипільської культури», газети, буклети, презентації, відео а також учнівський блог за адресою https://grupa1ptu.blogspot.com, колекція Трипільського одягу. |
|
11 |
Публікації та доповіді щодо проекту (якщо є) |
Презентація проекту на Обласній конференції-презентації за результатами конкурсу-презентації методичних проектів «Трипільська культура – джерело професійної майстерності». |
|
12 |
Відзначення учасників проекту |
Свідоцтва учасників проекту |